ÚJ INFÓK
M@d Killer 2006.07.24. 08:46
A S.T.A.L.K.E.R. már a tavalyi (tavaly előtti?) év slágere.
S.T.A.L.K.E.R.
SHEDOW OF CHERNOBYL
A S.T.A.L.K.E.R. már a tavalyi (tavaly előtti?) év slágere, annak ellenére,hogy még most sem jelent meg. Akkora hírverés volt körülötte, hogy ezek után szinte stégyen ez a hatalmas csúszás. Még az idei E3-on sem tudott senki pontos megjelenési dátumot mondani, örültek, hogy nem a játék eltemetéséről kellett beszámolniuk, de néhány új információt azért sikerült kicsikarni az alkotókból.
Pedig a GSC korszakalkotó FPS-éről már igazán nehéz újat mondani. Tavaly szinte mindent megtudhattunk a Csernobil titkos világában játszódó öldöklésről, csak éppen a nagy próba maradt el. Sőt, két hónappal ezelőtt már úgy tűnt hogy lefújják az egész projektet, de szerencsére a gyászmise végül elmaradt. Azóta kiderült, hogy a jelentős csúszás oka néhány nagy ígéret megvalósítása, amely komoly problémát okozott a fejlesztőknek.A grafikai megvalósítás már rendben van, de a játékmenettel kapcsolatban akadt még némi probléma.Ugyebár a S.T.A.L.K.E.R. leghangzatosabb a teljesen szabad játékmenet volt, és ennek megvalósítása kicsit több időt vesz igénybe, mint azt tavaly elgondolták. Az E3 során az alkotók beszámoltak arról, hogy a 30 négyzetkilóméteres területen, ahol mozoghatunk majd, fenn kell tartani az érdeklődést a játékosokban. Mivel nem lineáris küldetésekben veszünk részt, mindent úgy kellett elhelyezni, hogy ne vesszünk el a szellemvárosban.Az általunk kivégzett katonáknál PDA-kat találhatunk, amelyekből rengeteg háttérinfót ismerhetünk meg, és újabb tájékozódási pontokat is megismerhetünk.A szabadúszás során azért gyakran belefutunk majd szkriptelt eseményekbe, és mindenkivel szabadon beszélhetünk is (már ha éppen nem támad majd ránk).Szintén érdekes megoldás saját mozgásunk érzékelése, ugyanis a kezelőfelületen láthatjuk majd, hogy milyen gyorsan és hangosan mozgunk, így könnyen előkészíthetünk egy meglepetésen alapuló támadást, de ha érzékelőnk kileng, akkor bizony a mutánsok is észrevettek minket.A Geiger számláló is komoly szerepet kap a játékmenet során, a sugárfertőzésre ugyanis mindig ügyelni kell, de a vodka komoly segítség lehet ilyenkor (legalább megértjük az orosz mentalitás egyik alapvető elemét).A töltési képernyőkről és járművek használatáról is szárnya kaptak bizonyos pletykák, de erről nincs hivatalos információ, még mindig túl sok a bizonytalanság. Nem akarjuk temetni a S.T.A.L.K.E.R. világát, szóval még minig csak annyit mondunk: talán 2007-ben végre eljön a mi időnk. Addig is fél szemünk a szellemvároson .
MEGJELENÉS: 2007 ELEJE
|